Idrottare på MTC

MTC stöttar Barncancerfoden 2016-2018 & har då valt att teckna nya avtalet med idrottare efter det. Varmt välkomna att maila oss din presentation så vet vi att du finns:)

Vi sponsrar idrottare i Mora 2017/2018

Vi på Mora Träningscenter ser det som ett viktigt uppdrag att stötta seriösa idrottare till sina fortsatta framgångar inom sin idrott/sport.

Att få vara sponsor till idrottare som satsar seriöst & framgångsrikt i individuella sporter/idrotter & lagidrotter som kräver mycket personligt engagemang som tid och egna investeringar är för oss ett viktigt uppdrag.

Med vår kunskap och kompetens tillför vi träning inför satsande säsong, under & efter. Vi har även satsat på idrottare som krävt rehab för att effektivt ta sig tillbaka igen.

Nedan listar vi idrottare vi sponsrar i Mora:
  • Andreas Mårten

Andreas Mårten, 28år

Sport:
Skotercross

Bakgrund:
Jag har i stort sett kört skoter sen 7 års ålder och körde min första tävling när jag var 15 år men de var inte förens för 3 år sedan jag verkligen började satsa och gå in för de seriöst och då tog de verkligen fart på karriären, från första året kvala mig direkt vidare till sm serien och sen första året i sm blev jag antagen till landslaget och köra EM samt att bli inbjuden till dom allra största tävlingar här runt om i Sverige.

Jag har tidigare spelat hockey, innebandy samt utövat thaiboxning så man har väl i stort sätt varit aktiv hela livet när de gäller träning. Nu när jag tävlar på så pass hög nivå så är träningen A och O, de syns direkt på en tävling tex vilka som verkligen ha sköt träningen och har orken att hålla farten i mer än dom första varven bara. Skotercross är en väldigt konditionskrävande och styrkekrävande sport där du tränar absolut hela kroppen när du kör!
Fastnade väl just för skotercross för att de ger mig en rejäl andrenalin kick, mkt fart, stora hopp och tighta race.

Meriter:
Uttagen till Landslaget
Uttagen till Super Sno X (Europas 25 bästa förare blir uttagna dit)
Uttagen till Clash Of Nation
En del av mina meriter säsongen 2013.

Målsättning med egen träning på MTC:
Har haft en tid med rehab och gjort snabba resultat. Trots motgång igen med längre tid av rehab så har jag nu byggt upp en bra grundfysik att köra på. Så jag kommer satsa helhjärtat, 5-6 pass i veckan med gymträning och nytt för mig blir fokus på funktionell träning. Så i höst kommer jag att synas på gruppträningspass som exempelvis FC cirkel och kettlebell.

Träningstips:
För att verkligen komma igång med träningen så kan jag starkt rekomendera att försöka hitta någon att träna med och sen försöka sätta träningen i ett system som kan vara ganska svårt i början, de är många nybörjare som håller i träningen i några veckor sen slutar man, så de gäller att försöka komma över den där tröskeln och sätta de i system då går det också så mkt lättare att träna och ta sig tid till de å man mår så mkt bättre.

Kostråd:
Min kost under säsongen är för de mesta till frukost knäckebröd med kalkon på eller musli med lätt yougurt middag kött eller fågel med lite bulgur eller fulkornris samt sallad och lite keso. Mellanmål på dagen brukar de bli nån sorts frukt eller kesella, och försöker få i mig bra med proteiner under hela dagen samt mkt c-vitamin för att hålla sig ifrån den jobbiga förkylningen. =)